AFVALLEN - WEIGHT LOSS

AFVALLEN - PERMANENT WEIGHT LOSS


Wil jij 1 op 1 in een persoonlijk gesprek naar jouw natuurlijk gewicht begeleid worden?

Ik bied jou:

  • Uitleg over gezond eten en afvallen
  • Duidelijkheid over jouw persoonlijke, lichamelijke behoefte aan voeding.
  • Begeleiding naar een gezond gewicht.
  • Inzicht in jouw valkuilen op het gebied van voeding en concrete tips om daar mee om te gaan.
  • Gevarieerde eettips.
  • Eenvoudige recepten.
  • Opdrachten om op een positieve manier met eten om te gaan.

 Kosten € 40,–.


Resultaattraject

Wil jij direct grondig aan de slag en heb je voor langere tijd een stok achter de deur nodig? Wil jij nu voor eens en altijd af van dat jojo-effect en voortaan lekker kunnen genieten van eten en toch Lekker op Gewicht blijven? Kies dan voor het resultaattraject!

Wat levert het resultaattraject jou op?

  • Gezond eten en afvallen, maar wel met aanvullende ECHT werkende natuurlijke voedingssupplementen
  • Inzicht in jouw natuurlijke gewicht en lichaamsbehoefte.
  • Concrete tips om jouw valkuilen op het gebied van eten voortaan op tijd te herkennen en daar positief mee om te gaan.
  • Eettips en recepten.
  • Opdrachten en achtergrondinformatie om vanaf nu te kunnen genieten van eten, zonder dat er een stemmetje in je hoofd zeurt: “zou je dat nu wel doen?”
  • Het resultaattraject bestaat uit 5 afspraken van +/- 40 minuten, die in overleg gemiddeld eens in de twee weken plaatsvinden.

Deze investering kost € 250,--.


Weegconsulten

Weet jij precies wat je moet doen om weer lekker in die broek te passen? Lukt het je alleen niet om door te zetten en mis jij die bekende stok achter de deur? Kies dan voor de weegconsulten. Bij de weegconsulten is inbegrepen:

  • 5 weegmomenten van 15 minuten.
  • Ik fungeer als de bekende stok achter de deur.
  • Mogelijkheid om korte vragen te stellen.
  • Coaching en motivatie om door te gaan met gezond eten en afvallen

De investering in weegconsulten is in totaal € 55,–


SNEL, GEZOND EN BLIJVEND AFVALLEN, IS DAT MOGELIJK?

Wereldwijd adviseren instanties om langzaam af te vallen omdat algemeen aangenomen wordt dat dit zou leiden tot beter gewichtsbehoud op de lange termijn. We hebben allemaal de uitspraak weleens gehoord: als je snel afvalt, dan komen de kilo's er dubbel zo hard weer aan.
Een onlangs gepubliceerd onderzoek in The Lancet, Diabetes and Endocrinology, een toonaangevend Brits medisch tijdschrift, toont aan dat het tegendeel waar is: snel gewichtsverlies leidt uiteindelijk tot betere resultaten op de lange termijn.

Het onderzoek
200 Australische volwassenen met obesitas werden willekeurig ingedeeld in twee groepen. Het doel was om 12,5% van het totale lichaamsgewicht te verliezen.
Teneinde dit doel te bereiken kreeg de ene groep 36 weken lang een gematigd dieet voorgeschreven,  in lijn met de reguliere adviezen. Dit betekent een caloriebeperking van 500 kcal per dag ten opzichte van de normale caloriebehoefte van 2000-2500 kcal per dag.
De andere groep kreeg 12 weken lang een Laag Calorie Dieet (LCD) met 450-800 kcal per dag voorgeschreven. Na drie jaar werden de resultaten van beide groepen nogmaals onderzocht en met elkaar vergeleken.

Resultaten
Van de groep met het gematigde dieet lukte het 50% om de beoogde 12,5% gewichtsverlies te bereiken, ten opzichte van ruim 80% van de groep met de strenge caloriebeperking! De kans om het doel te behalen wordt dus groter naarmate men met het dieet snellere resultaten bereikt. De onderzoekers geven een aantal verschillende mogelijke oorzaken aan voor de betere resultaten. De lage koolhydraatinname die gepaard gaat met het  Lage Calorie Dieet zorgt mogelijk voor minder hongergevoel en een betere verzadiging. Het snel behalen van resultaat heeft waarschijnlijk ook een positief effect op de motivatie waardoor het dieet beter volgehouden wordt.

Lange termijn
De deelnemers die erin geslaagd waren 12,5% van hun lichaamsgewicht te verliezen werden daarna drie jaar lang op een gewichtsbehoud dieet geplaatst. Het percentage gewichtstoename na deze drie jaar was gelijk in beide groepen, ongeveer 71%. Dus ongeacht of de participanten snel of langzaam afgevallen waren. Maar omdat een veel groter deel van de LCD groep de aanvankelijke doelstelling van 12,5% gewichtsverlies behaald had, waren de netto resultaten van de groep die snel gewicht verloren had uiteindelijk aanzienlijk beter.

Dit is niet het eerste onderzoek dat aantoont dat snel gewichtsverlies helemaal niet leidt tot meer gewichtstoename. In 2000 verscheen al een meta analyse over dit onderwerp waaruit bleek dat snel gewichtsverlies juist betere resultaten geeft op de lange termijn. Een meta analyse is een grootschalig onderzoek waar de resultaten van verschillende  studies over een bepaald onderwerp onderzocht en beoordeeld worden.

Tijd voor nieuwe richtlijnen?
Waarom blijft de aanname dat snel afvallen niet gezond voor je is dan toch zo hardnekkig bestaan? Tja, zo werkt dat nu eenmaal met aannames, zeker als deze jarenlang wereldwijd geaccepteerd zijn. Vergelijk het maar met de aanname dat vet slecht voor je is. Deze aanname is inmiddels alweer een flink aantal jaren achterhaald, maar leeft bij de meeste mensen nog voort als waarheid. Het Internet speelt hierin ook een belangrijke rol, iedereen kan zijn mening hier plaatsen en anderen nemen dit weer als waarheid aan.
 Door verdergaande kennis en onderzoekstechnieken zijn zelfs de inzichten in de wetenschappelijke wereld vaak aan veranderingen onderhevig. Het duizelt van de informatie en je kunt waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer zien. Als gewichtsconsulente zie ik het als mijn taak je van informatie te voorzien die gebaseerd is op feiten en wetenschappelijk onderzoek.

Wat kunnen nu met deze informatie?
We gaan natuurlijk niet wachten totdat we een ons wegen voordat er nieuwe richtlijnen zijn, dat is pas echt ongezond. Snel afvallen kan dus gewoon, zolang je maar een verantwoord programma volgt en je zelf niet uithongert. Ga niet crashen, met een crashdieet verlies je spiermassa en dit vertraagt niet alleen je stofwisseling maar het komt ook je figuur niet ten goede. Om snel gewicht te verliezen op een verantwoorde manier kun je het beste een koolhydraatarm en eiwitrijk voedingspatroon volgen. Een verantwoord programma bevat maximaal 40 g koolhydraten per dag, voldoende eiwitten van hoge biologische kwaliteit en ongeveer zes eetmomenten per dag.

Het bereiken en vasthouden van een gezond en evenwichtig levenspatroon kan best een opgave zijn. Maar je staat er niet alleen voor. Als gediplomeerd voedingscoach help ik je op weg naar een gezond eetpatroon, een stabiel gewicht en voldoende energie. Samen gaan we aan de slag met jouw voedingspatroon en ik begeleid je naar je gewenste gewicht. Het behouden van je streefgewicht is minstens zo belangrijk als het behalen ervan. Daarom blijf ik je, na het behalen van je streefgewicht, een jaar lang gratis begeleiden en adviseren.


Gun jij jezelf een mooi slank en gezond lichaam? Het is geen kwestie van kunnen, maar doen! Ik help je graag!